Ingen rolig dag i morgon..

I morgon vid tre tiden jag ska göra en gastroskopi undersökning. Ingen jag ser fram emot. Har aldrig gjort det någon gång men det låter inte så kul. Enligt en sida går det till så här: När du undersöks med hjälp av gastroskopi förs en mjuk och böjlig slang, ett gastroskop, ned i matstrupen. Gastroskopet har en kamera i spetsen och läkaren kan på en tv-skärm se det område som behöver undersökas. Undersökningen tar fem till tio minuter. Det kan kännas obehagligt när slangen förs ned genom svalget. För att kunna se ordentligt behöver läkaren ibland blåsa in luft, och det kan också framkalla obehag. Det känns ingenting när vävnadsprover tas. Låter inte så kul va? Sen blev jag rädd när det stod att man kollar tumörsjukdomar med i den undersökningen. Allt det här har föresten med magen att göra.. Men det går nog säker bra. Önska mig lycka till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0