Skit hm!

Nu på morgonen tänkte jag beställa lite sommar kläder ifrån hm.. Men allt är ju slut! Finns inget i den storleken jag behöver kvar där. Jag blir så arg! Sen blir jag trött på att plugga med. Håller på att plugga religion om hinduism och buddhism. Jag har prov i det imorgon. Men svårt är det ju eftersom att man måste lära sig att exempel Durga och Kali är Shivas fruar och Durga och Shiva har en son som heter Ganesha. Hur lätt är det att komma ihåg liksom? om man tänker sig en miljon andra namn som är så och alla är någons fru som har barn med någon och så.. sen läste jag att inom hinduism "renar" man exempel sitt hem med kobajs och vatten eftersom kon är helig Indien. Det blir svårt att förstå allt det eftersom detta inte är min tro och det är så långt ifrån vad vi i Sverige och så är vana vid. Hoppas det kommer gå bra imorgon i alla fall.. men snart är det slutpluggat en lång tid framöver.

/Linda


Ganesha föreställer denna bild.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0