Jag blir så arg och ledsen.

Kollar på tv. På animal planet. Så är det något program som handlar om djur som blir misshandlade av sina ägare och som blir missköta.. Och när jag ser det här programet blir jag så ledsen. Ett exempel var en gång när jag tittade så var det tre katter som hade blivit instängda i en källare utan vatten och mat. Runt halsen hade ägaren knutit rep som hade suttit där så länge så när polisen hittade dom hade dom stora sår med smuts efter repen. Katterna var smala som pinnar och hade ingen ork i kroppen alls. Det var hemsk att se. Men i det här programet så får dom hjälp och det är tur. För sen blev dom friska och fick ett bra hem. I dag när jag kollade var det en hund som kom in till vetrinären för att ägaren hade misshandlat honom på en perkering så att det ran blod ifrån nosen på honom. Så jävla duma människor det finns. Jag hatar djur misshandel!

/Linda


I Kina dödas både katter och hundar för att bli päls - på svenska kläder. Ofta plågas djuren svårt i samband med uppfödningen och slakten. Men nu ska det stoppas. Kopierad i från aftonbladets hemsida.

När polisen och miljökontoret slog till mot en 58-årig hundägare i Höganäs fick de en chock. Hundarna gick i sin egen avföring, hadeinälvsparasiter och skabb. Och i en frysbox låg ett 20-tal döda hundvalpar. Också kopierad i från aftonbladets hemsida.

 

 


Kommentarer
Postat av: Emma

Haha tack! Jag har bara förmisnkat bilderna och lagt dom brevid varandra istället för under. SUper lätt!

2009-09-03 @ 15:04:57
URL: http://ilovenutmeg.blogg.se/
Postat av: Sanna

Åh, tack så jättemkt! Du gör mig glad =)



Supersöt kissemiss verkligen!

2009-09-03 @ 15:23:39
URL: http://sannakumlins.blogg.se/
Postat av: Eija

Du har ju också snygga bilder! Dumme :P

Ah jag brukar också kolla på det, man blir så djävla arg. Nästan så man börjar gråta.. Stackars djur! Jag skulle vilja ta alla djur som blir misskötta om jag bara kunde det!

2009-09-03 @ 17:09:09
URL: http://[email protected]
Postat av: sveaj

sv; Hih ja visst finns de en himla massa bra kärleksfilmer =) Men några av dem du skrev har jag faktist aldrig sett.. Måste ta och se dem någon dag! =)



Fyfaaan, sånt du skrev om är riktigt hemskt. Mår illa bara tanken av det.. fyfan. Dem som gör sånt emot djur borde få samma behandling tillbaka!

2009-09-03 @ 18:25:58
URL: http://sveaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0